Friday 18 January 2013

Kesan Penggunaan Pure Marine Collagen / Sea Bird Nest

Kesan tindak balas /proses pemulihan pengguna kolagen rumpai laut.


Apakah Krisis Pemulihan (Healing Crisis)?

Krisis pemulihan ialah suatu proses di mana badan seseorang melalui jangkamasa pembersihan dan pembinaan semula. Sebagai sebahagian daripada proses pemulihan, badan seseorang akan mula menyingkirkan sisa toksik yang telah lama terkumpul di dalam badan selama bertahun-tahun.dah bermacam2 benda masuk dalam tubuh kita, bahan2 kimia, pengawet, ubat2 hospital, lemak2 dan lain2.

Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami tanda-tanda dan gejala tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis pemulihan. Dalam falsafah Perubatan Cina, pemulihan yang sebenar perlu sentiasa didahului dengan krisis pemulihan.
Mengapa Terjadi Krisis Pemulihan (Healing Crisis) Setelah Mengambil kolagen mentah rumpai laut ni?

Menurut Profesor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila seseorang mengambil supplement ke dalam diet, nutrien akan bertindakbalas dengan oksigen di dalam tubuh. Tindakbalas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan supaya bekerja lebih kuat untuk melakukan pembersihan, penghapusan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, pengimbangan, dan sebagainya.

Sebagai contoh, anda mungkin mengalami ruam kulit, lebih banyak pergerakan usus. Ini adalah tanda-tanda badan sedang melalui detoksifikasi.

Proses untuk mendapatkan kesan pemakanan kolagen mengambil masa tapi selamat. Ia bergantung pada anti-body setiap individual.Ada yang mengalami perubahan dalam seminggu-2 minggu. Ada yang mengambil masa sebulan dan makan berbulan2. Tapi ia bagus digunakan sebagai makanan kesihatan kita selain dari kecantikan dan sebagainya . Jadi jangan lah kita berharap  segala perubahan pada kita secara terus menerus. Ia mengambil masa untuk pemulihan yang sebenar. Kita perlu mendahului dengan krisis pemulihan.

No comments:

Post a Comment