Sunday 31 March 2013

Info dari Dr. Oz (Doktor Selebriti USA)


(EmaxHealth) Penyelidikan saintifik dalam kajian haiwan sebelum ini telah menunjukkan komponen anti-oksida dalam rumpai laut kuning yang bernama “Fucoxanthin” mampu untuk membakara lemak dengan kuat, namun, ia juga turut mengatakan seseorang tidak mampu untuk mengambil jumlah rumpai laut yang cukup untuk mendapatkan kesan yang baik. Pada hari ini, Fucoxanthin boleh di dapatkan dalam bentuk pil dan ianya disyorkan oleh Dr Oz, seorang doktor selebriti di USA, sebagai cara semuljadi untuk mengurangkan berat badan dan menambahkan metabolisme anda.

Fucoxanthin dan pembakran lemak.
Beberapa tahun yang lalu, penyelidik telah melaporkan di American Chemical Society’s 232nd National Meeting di San Francisco, berkenaan penemuan mereka yang mengatakan Anti-Okside Fucoxanthin boleh menyebabkan seseorang menurunkan berat badan yang banyak dalam masa yang singkat. Fucoxanthin boleh ditemui di dalam Rumpai Laut Coklat / Kuning yang dikenali sebagai Wakame dalam kebanyakan makanan Asia. Para penyelidik telaha menentukan bahawa fuxocanthin muncul untuk meningkatkan sintesis protein utama yang terlibat dalam metabolisme lemak, menyebabkan lemat dalam badan yang obes terbakar.

Dalam salah satu episod The Dr. Oz show, Dr Oz telah memberitahu para penonton bahawa fucoxanthin dalam Rumpai Laut kini terdapat dalam bentuk pil, dan ianya disyorkan untuk mendapatkan kesan yang kuat untuk membakar lemak. “Rumpai Laut sangat kuat untuk membakar lemak di perut,” kata Dr Oz.
Beliau juga berkata, Rumpai Laut mengandungi anti-oksida fucoxanthin and kajian klinikal telah membuktikan yang ia mampu menentang lemak dalam tubuh badan manusia
"Dalam satu kajian selama 16-minggu, mereka yang mengambil makanan tambahan ini membakar lebih banyak kalori apabila mereka tidak aktif daripada apa yang diharapkan. Dan anda tahu apa? Bukan sahaja mereka kehilangan lemak badan, tetapi mereka juga kehilangan lemak hati dan memulihkan sesetengah lemak dalam aliran darah mereka. Jadi, kolestrol mereka menuju ke arah yang betul,” kata Dr Oz. Beliau menjelaskan bahawa fucoxanthin berfungsi dengan meningkatkan sel metabolisme, yang seterusnya membakar lemak.

Walau bagaimanapun, Dr Oz juga memberitahu penonton bahawa banyak lagi yang boleh dilakukan untuk meningkatkan metabolisme dengan lebih tinggi berbanding dengan fucoxanthin sahaja. "Jika anda mengambil likuoris hitam dengan rumpai laut coklat, ia sebenarnya mempunyai impak yang besar kerana ia mempercepatkan manfaat fucoxanthin," kata Dr Oz. "Dalam kajian di mana mereka menggunakan kombinasi ini, orang kehilangan sehingga 1 paun tambahan setiap minggu, yang menambah sehingga agak cepat."

Dr Oz mencadangkan bahawa anda mengambil 2 ml (mililiter) ekstrak likuoris hitam dengan tambahan rumpai laut coklat sekali sehari; bagaimanapun, jika anda mempunyai tekanan darah tinggi dia memberi amaran kepada penonton bahawa mereka harus melangkau likuoris hitam kerana likuoris hitam telah dijumpai untuk meningkatkan tekanan darah sedikit.

Diterjemah dari : http://www.emaxhealth.com/8782/celebrity-doctor-recommends-fighting-belly-fat-brown-seaweed
Harap info pada hari ni membawa manfaat kepada semua. Salam. =)

No comments:

Post a Comment